דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

בוגרת הפקולטה, ד"ר קירה רדינסקי, ברשימת 35 הממציאים הבולטים בעולם
Thursday, August 22, 2013
ד"ר קירה רדינסקי, שסיימה השנה את לימודי הדוקטורט שלה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון נכללה ברשימה היוקרתית של מגזין MIT Technology Review - קבוצת הממציאים הצעירים והמבטיחים בעולם לשנת 2013. ברשימה זו נחשפים מדי שנה 35 הממציאים הבולטים בעולם שגילם נמוך מ-35 שנים. ד"ר רדינסקי (26) נבחרה מבין מאות מועמדים ונכנסה לרשימה "בהיותה ממציאה יוצאת מן הכלל, ולנוכח עבודתה הבולטת בתחום התוכנה."

"במרוצת השנים רשמנו הצלחה בבחירה של נשים וגברים שהמצאותיהם, והחברות שהקימו, השפיעו עמוקות על מגמות שונות בחברה האנושית," אמר ג'ייסון פונטין, המו"ל והעורך הראשי. "עם הזוכים בעבר נמנים לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל; מארק צוקרברג, ממייסדי פייסבוק; ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של אפל; ודייוויד קארפ, שהקים את Tumblr. אנו גאים על הנבחרים שלנו ועל מגוון הישגיהם, וגאים להוסיף את קירה לרשימה מכובדת זו."

ד"ר רדינסקי החלה ללמוד בטכניון בגיל 15, השתלבה בתוכנית המצויינים של הטכניון והשלימה שלושה תארים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון בהנחייתו של פרופסור שאול מרקוביץ'. במהלך לימודיה היא פיתחה שיטת ניבוי חדשנית, המנבאת אירועים ברמת דיוק ממוצעת של 80%, באמצעות סריקת ספרוּת מ-500 השנים האחרונות, ובתוכה כל החומר שהתפרסם בניו יורק טיימס משנת 1880 ואילך, בניסיון למצוא מִתְאָם חזק בין אירועים מסוגים שונים. בין השאר גילתה שהשילוב בין בצורת לסוּפוֹת הוא סימן מקדים להתפרצות מחלת הכולרה, וכיום היא מקיימת קשרים עם ארגון למניעת רצח-עם ועם ארגונים רפואיים במטרה ליישם את ממצאי המחקר שלה ולספק פתרון לאוכלוסיות הסובלות. במהלך הלימודים נסעה ד"ר רדינסקי לעבוד בחטיבת המחקר של מיקרוסופט ארה"ב, בראשות אריק הורוביץ, ועבדה שם איתו ועם סוזן דומיי. לימים, הקימה יחד עם ירון זכאי-אור את חברת SalesPredict, שכבר גייסה מיליון דולר. SalesPredict מנבאת עבור חברות מסחריות את מכירותיהן, וכמה מלקוחותיה כבר הגדילו בזכותה את אפקטיביות המכירות שלהם. מחקריה של ד"ר רדינסקי זיכו אותה בפרסים מטעם גופים שונים, ביניהם גוגל, יאהו ופייסבוק.

"קירה היא חוקרת מבריקה בעלת תכונות ייחודיות שמצדיקות בהחלט את הכללתה ברשימה," אומר פרופ' שאול מרקוביץ' מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון. "היא משלבת יכולת אינטלקטואלית, יצירתיות וסקרנות עם העזה - שילוב נדיר שאופייני לממציאים מצטיינים. במחקר הדוקטורט שלה היא תקפה בעיה שנראתה בלתי פתירה בכלים הנוכחיים - פיתוח אלגוריתמים בעלי יכולת ניבוי טוב עבור אירועים גלובליים על ידי שימוש במאגרים עצומים של מקורות מידע אינטרנטיים. ההעזה שלה בבחירת הבעיה, והיכולת המדעית שהפגינה בפתרון מוצלח שלה, הן שהביאו להכללתה ברשימה."

ד"ר קירה רדינסקי אמרה היום בעקבות הפרסום: "זהו כבוד גדול להיכנס לרשימת 'הממציאים הצעירים' של MIT . אני מקווה שזה יעודד חוקרים וחוקרות מישראל לעסוק במחקר בתחום על מנת לבנות בישראל מעצמת מחקר אמפירי."

nrg מעריב
פורבס
ידיעות אחרונות
כלכליסט
הפוסט
יומן ששי, ערוץ 2
לונדון וקירשנבאום, ערוץ 10
הפוסט[בחזרה לאינדקס החדשות]