דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

חוקרי הפקולטה למדעי המחשב פיתחו תכנה חינמית המאפשרת התקשרות ישירה בין מחשבים
Monday, March 12, 2007
חוקרי הפקולטה למדעי המחשב פיתחו תכנה חינמית המאפשרת התקשרות ישירה בין מחשבים 

חוקרי הפקולטה למדעי המחשב פיתחו תכנה חינמית המאפשרת התקשרות ישירה בין מחשבים התוכנה מקשרת בין מחשבים בטווח של עשרות מטרים, ללא צורך בגורם מתווך; בקרוב תאפשר התקשרות דומה בין טלפונים סלולריים.

חוקרי הפקולטה למדעי המחשב פיתחו תכנה המאפשרת התקשרות ישירה בין מחשבים ומחשבים נישאים באופן אלחוטי ((WiFi, ללא גורם מתווך דוגמת ספק אינטרנט. בעתיד הקרוב תתאפשר התקשרות כזו, בטווח של עשרות מטרים, בין טלפונים סלולריים, ללא צורך בגורם מתווך כמו חברת הטלפונים הסלולרים. חוקרי הטכניון העמידו את התכנה ללא תשלום לרשותם של כל בעלי המחשבים בעולם.

התקשרות ישירה בין מחשבים לא הייתה נפוצה עד כה, משום שהייתה מאוד מסובכת וכרוכה בתהליך ארוך של מילוי שדות ולחיצה על מקשים רבים, עד כי גם אנשי המקצוע נמנעו ממנה. התכנה החדשה של חוקרי הטכניון גם מציעה אפליקציות שלא היו קיימות עד כה.

התוכנה פותחה במסגרת עבודת הדוקטורט של ואדים דרבקין, גבי קליאוטו אלון קמה, בהנחיית פרופסור רועי פרידמן מהפקולטה למדעי המחשב. הם בנו פלטפורמת אפליקציות ידידותית למשתמש, המאפשרת התקשרות פשוטה בין מחשבים, בסביבה קרובה (טווח של עשרות מטרים). כך, למשל, ניתן להעביר עשרות תמונות ממחשב למחשב בתוך פחות מדקה וסרטים באורך מלא בתוך רבע שעה ואף פחות, תלוי בגיל המחשב ומהירות כרטיס הרשת האלחוטית המותקן בו. כן ניתן לבצע צ'אטים או לשחק משחקים, כמו שח. "למשל, עובדים היוצאים לתערוכה בחו"ל ויושבים במושבים מרוחקים במטוס, יוכלו מעתה לעבוד ביחד על המצגת שלהם בזמן הטיסה", אומר פרופסור פרידמן. "גם סטודנטים יכולים כך לשוחח ביניהם בזמן ההרצאה, אבל אני לא ממליץ על כך", הוא מוסיף בחיוך.

מאז התפרסמה התכנה, הנקראת "וויפיר" (WiPeer) , כבר נרשמו עשרות הורדות שלה מהאינטרנט. חוקרי הטכניון עבדו על פיתוחה במשך שנה. ניתן להורידה ללא תשלום ב- http://www.wipeer.com

בתמונה: מסך אופייני של "וויפיר" [בחזרה לאינדקס החדשות]