תקציר: ככל שהיכולות של לימודי LLM גדלו, כך גם גדל העניין להשתמש בהם כדי להבין איך השפה פועלת במוח האנושי. חלקם אפילו הציעו ש-LLMs עושים או צריכים לחקות את האופן שבו השפה מחולקת במוח האנושי: Mahowald et al. (2024) מציעים שכפי שלמוח יש אזורים נפרדים לכשירות לשונית פורמלית (מורפולוגיה, תחביר, סמנטיקה מילונית) בניגוד לכשירות לשונית פונקציונלית (ידע עולמי, חשיבה, פרגמטיקה), על לימודי LLM ללמוד חלוקה דומה – ואולי אפילו כבר עשו זאת. כיצד נוכל לתרגם השערות כאלה מהמוח ל-LLMs- ולבדוק אותן? כדי לענות על שאלה זו, אציג תחילה מעגלים, מסגרת סיבתית המאפשרת לנו למקם את היכולות של LLMs לקבוצה קטנה של רכיבים. לאחר מכן, אני אחיל את הטכניקות הללו על שאלת הכשירות הלשונית הפורמלית והתפקודית, ונראה ש-LLMs עשויים בחלקם ללמוד מנגנונים שונים עבור השניים. לבסוף, אדון בדפוסים אלטרנטיביים שעשויים לעמוד בבסיס הארגון המכניסטי של לימודי LLM
ביוגרפיה: מייקל האנה הוא סטודנט שנה שלישית לדוקטורט באוניברסיטת אמסטרדם, עובד יחד עם סנדרו פזל ויונתן בלינקוב