דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

שני זוכי פרס קריל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון – 20 אחוז מהזוכים
Monday, May 27, 2024
שני זוכי פרס קריל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון – 20 אחוז מהזוכיםפרס קריל להצטיינות במחקר מדעי יוענק השנה לשני חברי סגל מהפקולטה למדעי המחשב! מתוך עשרה זוכים סך הכל בישראל. גאווה גדולה!!

ד"ר הילה פלג וד"ר יניב רומנו זכו בפרס קריל היוקרתי המוענק לחברי סגל אקדמי מצטיינים וחוקרים מבטיחים מאוניברסיטאות המחקר בישראל שהובילו פריצות דרך מחקריות משמעותיות וצפויים להוביל את המחקר והאקדמיה בישראל בעתיד בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים והרפואה, ההנדסה והחקלאות.

הילה פלג תקבל את הפרס "על תרומות משמעותיות בפיתוח כלים המגבירים את הפרודוקטיביות והאמינות בכתיבת קוד על ידי מתכנתים". הילה השלימה תואר ראשון ושני באוניברסיטת ת"א, דוקטורט בטכניון ופוסט-דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו. יש לה גם תואר ראשון בספרות והיא משתתפת בארגון הכנסים של החברה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה. מחקריה עוסקים בשפות תכנות, הנדסת תוכנה וממשק אדם-מכונה וממוקדים בפיתוח כלים ותוכנות המגבירים את הפרודוקטיביות ואת האמינות בכתיבת קוד על ידי מתכנתים. במיוחד היא חוקרת סינתזה של תוכנה וכלים תכנותיים. הסינתזה בתוכנה מאפשרת למתכנתים להתמקד בהיבטים העקרוניים של עבודתם – פתרון בעיות.


ד"ר יניב רומנו יקבל את הפרס "על תרומתו פורצת הדרך בתחום מדעי הנתונים, למידת מכונה ועיבוד אותות". יניב השלים את כל תאריו בטכניון ואז יצא לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד. בטכניון הוא בוחן אפשרויות לשלב יכולות איסוף מידע ולמידת מכונה לטובת מגוון יישומים ובהם ראייה ממוחשבת לרכב אוטונומי, גילוי הונאות אשראי והערכת יעילותם של טיפולים רפואיים. עבודתו ממוקדת בפיתוח טכנולוגיה סטטיסטית ה"עוטפת" מערכות לומדות ומבטיחה את אמינותן, מהימנותן ויציבותן. הכלים שפיתח רומנו לשערוך אי-ודאות (prediction interval) שימשו את הוושינגטון פוסט לצורך חיזוי אמין של תוצאות הבחירות בארה״ב בשנת 2020.

כל הכבוד!![בחזרה לאינדקס החדשות]