דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

פרס רוטשילד הוענק לפרופ' מיכאל אלעד
Tuesday, September 24, 2024
פרס רוטשילד הוענק לפרופ

פרס רוטשילד לשנת 2024 הוענק בשבוע שעבר לשני חברי סגל מהטכניון: פרופ' מיכאל (מיקי) אלעד על מחקרו בתחום ההנדסה ופרופ' מחקר מרדכי (מוטי) שגב על מחקרו בתחום הפיזיקה. את הטקס הובילה הקרן הפילנתרופית יד הנדיב של משפחת רוטשילד. הענקת הפרסים התקיימה בספרייה הלאומית בירושלים, ולמחרת התקיים בספרייה כנס מדעי שבו הוצגו הישגיהם של הזוכים והשפעתם בתחומי המחקר שלהם.
קרן יד הנדיב מעניקה אחת לשנתיים פרסים לחוקרים ישראלים מצטיינים מהמוסדות המובילים בישראל. הפרסים, בסך 1.5 מיליון ש"ח, מוענקים כאות הוקרה עבור הישגים מדעיים יוצאי דופן, פריצות דרך או תגליות בתחומים הבאים: מתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסה, מדעי החיים, מדעי הסביבה, מדעי הכימיה, מדעי הפיזיקה, מדעי החברה, מדעי היהדות ומדעי הרוח.


•    פרופ' מיקי אלעד מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב קיבל את הפרס על מחקרו בתחום ההנדסה, שהוביל לפיתוחים מעשיים ובהם הורדת רמת הקרינה בצילומי CT וקיצור זמני צילומי MRI. הפרס הוענק לו בהוקרה על תרומותיו החלוציות בתחומים של עיבוד אותות ותמונות ולמידה חישובית. מחקריו של פרופ' אלעד הובילו למהפכה בדרכי הטיפול במידע דיגיטלי באמצעות פיתוח כלים ואלגוריתמים פורצי דרך מבוססי ייצוגים דלילים וטכניקות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית. עבודתו לאורך השנים הציגה מודלים מתקדמים מבוססי למידת מכונה, שמציעים הורדת ממד לאותות ותמונות, ובכך מאפשרים טיפול יעיל במקורות מידע אלו לטובת משימות כגון דחיסה, פתרון בעיות היפוך ועוד. מאפיין ייחודי בקו עבודותיו הוא הגשר הרציף שמתקיים בין ניתוח תיאורטי ומתמטי מעמיק ובין עולם המעשה, בו יישומים מפותחים ישירות על בסיס תרומות אלו. עבודתו של פרופ' אלעד הובילה להיווצרו של תחום מחקר חדש ועשיר ששינה את הדרך שבה מידע מעובד ומטופל, ותרומותיו מהוות השראה לחוקרים רבים בכל רחבי העולם.  

[בחזרה לאינדקס החדשות]