דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

ד"ר הילה פלג - זכייה במענק ERC STG
Wednesday, September 6, 2023
ברכות חמות לד"ר הילה פלג על זכייתה במענק ERC STG – מענק שנועד לחוקרים צעירים ומבטיחים בראשית דרכם.

מענקי ERC STG (Starting Grants) מטעם הנציבות האירופית למחקר הם מענקי מחקר יוקרתיים ותחרותיים שנועדו לסייע למדענים צעירים ומבטיחים לקדם את מחקריהם, לגבש צוותי מחקר ולחתור להגשמת רעיונות נועזים ומקוריים. המועמדות והמועמדים נדרשים להציג פוטנציאל לפריצות דרך מדעיות, שאפתנות עזה והיתכנות של הצעת המחקר שלהם.

הילה פלג תקבל את המענק על EXPLOSYN – סינתזה של Exploratory Programming.

מטרת הפרויקט היא לייצר פלטפורמה שתשפר את יעילותו ואמינותו של קוד שנכתב ב- Exploratory Programming כבר במהלך כתיבתו. סינתזה בתוכנה מאפשרת למתכנתים להתמקד בהיבטים העקרוניים של עבודתם – פתרון בעיות. הבעיה היא שסינתזה מחייבת את המתכנת לכתוב מראש את דרישות הקוד הנדרש, אבל אלה לעתים אינן זמינות שכן היבטים רבים, כגון פרטי היישום והחלוקה לתת-משימות, אינם ידועים למתכנת מראש. מחקרים שערכה ד"ר פלג בנושא זה מדגישים את התהום הפעורה בין מה שהמתכנת יודע לבין הדרישות שיצירת התוכנה מצריכה. פתרון אפשרי לפרדוקס זה נמצא היכן שבעיה זו קיימת ונפתרת באופן טבעי על ידי מתכנתים – ב-Exploratory Programming, שבו שיפור הבנת הקוד מושג על ידי כתיבתו. במסגרת הפרויקט תפותח טכנולוגיה לסינתזה של Exploratory Programming: כלים שיתמכו במתכנת במקרה של "חורים" בהבנת הדרישות הראשוניות. גישה זו תספק למתכנתים כלי עבודה חדשים ותאפשר להם לייצר קוד התואם את מסלול העבודה ואת תכליתו.

הילה פלג נמנית על 21 חוקרים בפקולטה שזכו במענק ERC היוקרתי - שיא חסר תקדים במספר הזכיות המצטבר וגאווה גדולה לטכניון ולפקולטה.

כתבה מלאה ב-YNET[בחזרה לאינדקס החדשות]