דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

זכייה בפרס היוקרתי של המאמר המשפיע של ASPLOS - ד״ר נדב עמית, פרופ׳ אסף שוסטר ופרופ׳ דן צפריר
Thursday, May 9, 2024
אנו נרגשים להודיע שהמאמר "ELI: bare-metal performance for I/O virtualization" אשר פורסם בכנס ASPLOS'12 ע״י ד״ר נדב עמית, פרופ׳ אסף שוסטר, פרופ׳ דן צפריר, ושותפיהם מיבמ, זכה השנה בפרס היוקרתי של המאמר המשפיע של ASPLOS. הכרזת הזוכים התקיימה בטקס בסן דייגו בשבוע שעבר במהלך הכנס ASPLOS'24.

הפרס ניתן מטעם קבוצות העניין SIGARCH (ארכיטקטורה של מחשבים), SIGOPS (מערכות הפעלה), ו-SIGPLAN (שפות תכנות) של ACM, והוא מציין לשבח מאמרים שפורסמו ב-ASPLOS בעבר אשר הייתה להם השפעה משמעותית על תחום מערכות המחשבים. מדי שנה, חברי הוועדה של תוכנית הכנס בוחרים מועמדים לפרס מבין מאמרים שפורסמו ב-ASPLOS לפני עשר או יותר שנים, והבחירה הסופית נעשית ע״י חברי ועדת ההיגוי של הכנס.

המאמר נכתב כחלק מעבודת הדוקטורט של נדב, בהנחייתם של אסף ודן. הוא הראה שפסיקות שהתקני קלט/פלט מחוללים עלולות לפגוע משמעותית בביצועים של מכונות וירטואליות, והוא הציג פתרון תוכנתי לבעיה אשר מממש את הרעיון של שליחה ישירה של פסיקות אל מכונות וירטואליות. המאמר המליץ ליצרני מעבדים לתמוך ברעיון זה ישירות בחומרה, מה שאכן קרה בהמשך, למשל במעבדים של אינטל, AMD, ו-ARM.

המאמר הזוכה בקישור

עמוד הבית של הפרס בקישור

ההודעה על הזכייה בקישור[בחזרה לאינדקס החדשות]